• ساعت : ۰۸:۵۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ 
پیگیری وضعیت دانشجویان آسیب پذیر براساس طرح ملی غربالگری سلامت روان در دانشگاه علوم پزشكی قزوین
حفظ، تامین و ارتقا سلامت روان دانشجویان یکی از ماموریت ها و رسالت های ذاتی اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی می‌باشد، جهت رسیدن به این مهم هر ساله برنامه سنجش روانشناختی دانشجویی در قالب "طرح ملی غربالگری سلامت روان" اجرا می‌گردد.

 

به گزارش مفدا قزوین، رامش حسین زاده رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه با اعلام این خبر که این طرح هم اکنون در دانشگاه در حال اجراست اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح، دانشجویان در معرض آسیب و آسیب‌پذیر شناسایی شده از طریق غربالگری، از سوی مشاوران و روانشناسان اداره مورد ارزیابی بیشتر قرار می‌گیرند.

وی افزود: ابتدا با تماس از سوی کارشناسان اداره مشاوره با دانشجو، با طرح سوالات بیشتر در محوری که بالای خط برش قرار گرفته شده است، ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و در صورتی که نیاز به ارزیابی تخصصی تر و یا ارائه مداخلات روانشناختی باشد دانشجو به اداره مشاوره دعوت و بر محرمانه بودن و رایگان بودن خدمات تاکید میگردد.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان بین داشت: اجرای طرح ملی غربالگری سلامت روان یکی از راهکارهای بسیارمناسب جهت پیشگیری از بروز و شیوع بیشتر آسیب‌های روانی و اجتماعی در جامعه دانشجویی است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0