مطالب آموزشی ورزشی
تمرینات موثر برای آب کردن غبغب
حرکات اصلاحی گودی کمر
  • 1394/8/9 شنبه حرکات اصلاحی گودی کمر
    برای کاهش انحنا یا قوس کمر ( لوردوز )، تقویت عضلات ناحیه شکم و ایجاد انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و باسن، ورزش ها یا حرکات درمانی ویژه ای نیاز است.
گودی کمر
  • 1394/8/9 شنبه گودی کمر
    در حالت طبیعی، انحنای گردن به سمت داخل، انحنای فقرات پشتی به سمت خارج و انحنای ناحیه کمر رو به جلو می باشد. ستون فقرات توسط تعداد زیادی عضله محافظت می شود. عدم تعادل این عضلات، موجب پدید آمدن ناهنجاری هایی در ستون فقرات می شود. در این میان، نقش عضلات شکمی، بازکننده های مفصل پا به لگن و عضله بزرگ پشت باسن در ایجاد گودی بیش از حد کمر، پر رنگ تر از سایر عضلات است.
چند حرکت ورزشی برای تقویت عضلات ران ،شکم
  • 1394/8/9 شنبه چند حرکت ورزشی برای تقویت عضلات ران ،شکم
    تناسب اندام به تقویت عضلات به‌ویژه تقویت عضلات شکم و تنه، نیاز دارد و این امر نیز مستلزم انجام تمرینات ورزشی مشخصی است که برای نتیجه گرفتن باید به طور مداوم انجام شوند. اهمیت به تناسب اندام این روزها بخش اعظمی از جامعه را به خود اختصاص داده است. خیلی ها دوست دارند اندام متناسبی داشته باشند اما یا واقعا وقت ندارند و یا اینکه به باشگاه و دستگاه های بدنسازی دسترسی ندارند. در این مطلب چند حرکت ساده را انتخاب کرده ایم که روی تقویت عضلات ران، باسن و شکم و سفت کردن عضلات این بخشها تأثیر دارد
علل به وجود آمدن زانوی پرانتزی
حرکات اصلاحی زانوی پرانتزی 2
حرکات اصلاحی برای پای پرانتزی
حرکات اصلاحی گودی کمر(2 فایل آموزشی)
  • 1394/7/22 چهارشنبه حرکات اصلاحی گودی کمر(2 فایل آموزشی)
    برای کاهش انحنا یا قوس کمر ( لوردوز )، تقویت عضلات ناحیه شکم و ایجاد انعطاف پذیری در عضلات اطراف لگن و باسن، ورزش ها یا حرکات درمانی ویژه ای نیاز است. 1-مانند شکل زیر فرد به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار می گیرد و با انقباض عضلات شکم سعی می کند گودی کمر را از بین ببرد، در این حالت سر را به سمت پایین می برد.
کاهش درد کمر با تمرینات ورزشی
  • 1394/7/9 پنجشنبه کاهش درد کمر با تمرینات ورزشی
    در اینجا چند تمرین را معرفی می کنیم که برای کاهش دردهای کمر مانند کشیدگی عضلات کمر، خشک شدن کمر یا درد آن مفید هستند. بهتر است که قبل از انجام این تمرین ها با پزشک خود مشورت کنید و یا اگر در هنگام انجام دادن آنها، درد شدیدی احساس کردید، فوراً تمرین را متوقف کنید. البته قبل از شروع، ‌بدن خود را کمی گرم کنید.
ورزش با کش در منزل
ورزش با کش  تراباند
تناسب اندام با ساده ترین روش
آموزش ورزش با توپ بدنسازی
  • 1393/10/8 دوشنبه آموزش ورزش با توپ بدنسازی
    ثابت شده است که یک برنامه منظم ورزشی همراه با ورزش هوازی موجب افزایش حجم عضله و کاهش چربی بدن است. این یعنی یک حس خوب برای شما که به دنبال تناسب اندام هستید.
ورزش صبحگاهی
  • 1393/9/23 يكشنبه ورزش صبحگاهی
    ورزش صبحگاهی همیشه مورد توجه بوده و توصیه شده در اوایل روز با چند دقیقه ورزش یک روز خوب را برای خودتان رقم بزنید. اگر قصد دارید صبح ها ورزش کنید به این نکته توجه داشته باشید که وقتی از خواب بیدار شدید زمان خوبی برای ورزش نیست! شاید بعضی از افراد چند دقیقه بعد از جدا شدن از تختخواب ورزش را شروع کنند و مشکلی نداشته باشند، اما دقت کنید وقتی شما از خواب بیدار می شوید بدن هنوز در خواب است و ضربان قلب پایین است. پس اگر در این موقعیت میل به ورزش دارید، چند حرکت کششی کفایت می کند.
علت به وجود آمدن صدا در مفاصل چیست؟
  • 1393/9/13 پنجشنبه علت به وجود آمدن صدا در مفاصل چیست؟
    برای بسیاری از ما در طول روز ممکن است صدا های متفاوتی از بعضی از مفاصل بدن شنیده شود. در حین راه رفتن، یا بعد از نشستن طولانی بخواهیم بلند شویم، و یا حتی هنگام انجام فعالیتی. گاهی این صداها شبیه تقه هستند، ...
30 حرکت انیمیشن ورزشی
میزان چربی بدن و اضافه وزنتان را محاسبه کنید
چگونه چربی پهلوهای مان را آب کنیم؟
  • 1393/8/11 يكشنبه چگونه چربی پهلوهای مان را آب کنیم؟
    آیا چربی هایی که دور کمر و پهلوها جمع شده اند شما را آزار می دهد، حتما مایلید تا روشی برای آب کردن سریع پهلوها پیدا کنید ، حقیقت مهمی در این مورد وجود دارد که باید بدانید
ورزش برای عضلات دست،مچ وانگشتان
  • 1393/7/20 يكشنبه ورزش برای عضلات دست،مچ وانگشتان
    ورزش دادن دست ها و انگشتان دست باعث قوی شدن آنها می گردد، میزان تحرک آنها را زیاد می کند و باعث کاهش درد و خستگی آنها می گردد.
اصلاح حرکات گودی کمر
ورزش برای درمان آرتروز زانو - بخش دوم
ورزش درمانی آرتروز
ورزش برای رفع درد گردن
رژیم بهتر است یا ورزش
  • 1393/3/13 سه‌شنبه رژیم بهتر است یا ورزش
    یکی از موارد ی که در اکثر کسانیکه تصمیم به لاغری می گیرند مشاهده می شود میل به کسب نتیجه در کمترین زمان است (بعد از انتخاب راحتترین روش) نکته ای که در اغلب تبلیغات روشهای لاغری دیده می شود.
شیوه های صحیح نشستن ، ایستادن ، راه رفتن و خوابیدن
  • 1393/2/29 دوشنبه شیوه های صحیح نشستن ، ایستادن ، راه رفتن و خوابیدن
    هنگامی که در مورد سلامتی صــحبت بـه میـان مـی آیـد بی تـردید وضــعیت صحیـح قرارگـیـری بـدن شـمـا هـنـگام فعالیت های گوناگون در رأس فهرست عوامل مهم سلامتی قـرار خـواهد گـرفـت، زیـرا بـه انـدازه تغذیه مناسب، ورزش، پـرهـیـز از مواد الکلی و سیگار در حفظ سلامتـی بـدن موثر می باشد. وضـعـیت صحیح قرارگیری اندام ها کمک مـی کند تا کـارهـایـتـان را بـا انـرژی بیـشتـر و اسـتـرس و خـستگی کمتر به انجام رسانید.
فواید ورزش ایروبیک
  • 1393/2/17 چهارشنبه فواید ورزش ایروبیک
    ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار بگیرد. حداقل 12 دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می یابد، این فعالیت انجام می گیرد.
گودی بیش از حد کمر
  • 1393/2/7 يكشنبه گودی بیش از حد کمر
    یکی از شایع ترین اختلالات در انحناهای ستون فقرات، گودی بیش از حد کمر است. بسیاری از ما علت کمردردهای خود را گودی بیش از حد کمر می دانیم. این گودی بیش از حد چیست؟ چرا به وجود می آید؟ اصولا آیا کمر انحنایی دارد؟ و..
با ورزش به جنگ افسردگی و اضطراب بروید
حرکات ورزشی پشت میز کار
با ورزش کردن از این 5 بیماری مهم در امان باشید
رژیم بهتر است یا ورزش
اهمیت و فواید ورزش و فعالیت بدنی  (قسمت ششم)
اهمیت و فواید ورزش و فعالیت بدنی )قسمت پنجم)
اهمیت و فواید ورزش و فعالیت بدنی(قسمت چهارم)
اهمیت و فواید ورزش و فعالیت بدنی (قسمت سوم)
  • 1393/1/21 پنجشنبه اهمیت و فواید ورزش و فعالیت بدنی (قسمت سوم)
    ورزش مرتب و ملایم تعداد سلولهای گلبول سفید را افزایش می دهد تا توانایی بدن در برابر عفونت ها بیشتر شود. ورزش همچنین تعداد سلول های کشنده (سلولهای بخصوصی که برای جنگ با بیمارهای جدی و خطرناک تجهیز می شوند) را افزایش می دهد و تولید پادزهر ها را در بدن می افزاید. راه دیگری که ورزش توسط آن ایمنی بدن را افزایش می دهد کاستن استرس و نگرانی است. زیرا استرس به خودی خود می تواند سیستم ایمنی بدن را تحت فشار و تاثیر منفی خود قرار دهد.
اهمیت و فواید ورزش و فعالیت بدنی (قسمت دوم)
اهمیت و فواید ورزش و فعالیت بدنی
 آیا ورزش کردن بعد از غذا ضرر دارد؟
  • 1393/1/20 چهارشنبه آیا ورزش کردن بعد از غذا ضرر دارد؟
    اگر فکر می کنید که ورزش کردن ، پس از غذا برای شما خطر آفرین است ، پس بهتر است از نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه مطلع شوید :
6 توصیه به اهالی پیاده روی
  • 1393/1/20 چهارشنبه 6 توصیه به اهالی پیاده روی
    اگر شما به قصد کنترل وزن پیاده‌روی می‌کنید، باید کمی ‌بیشتر فعالیت کنید تا میزان کاهش وزن را به حداکثر برسانید.در اینجا راه‌هایی برای اینکه بتوانید حین راه رفتن کالری بیشتری بسوزانید، توصیه شده است…